20

Diskusijų kultūros mokymas mokyklose


Autorius - Živilė Kisieliūtė

Didžiausias Lietuvos pažangos stabdis – totalus nesugebėjimas dėl nieko susitarti. Laimėjusi rinkimus nauja valdžia dažnai keičia tai, kas pradėta ankstesniosios: kuria naujas strategijas, stabdo pradėtus darbus net svarbiausiose srityse (pvz. AE statyba, šauktinių kariuomenės naikinimas etc.) Visuomenė neįstengia susitarti dėl istorinių faktų, Valstybės vėliavos, net paminklų statybos. Lietuvoje apskritai neįmanoma jokia rimta konstruktyvi vieša diskusija (žr. komentarus po sudėtingesniais poleminiais straipsniais internete) Siūlau pradėti keisti situaciją įvedant visose mokyklose privalomą ar fakultatyvinį diskusijų kultūros kursą, mokantį išklausyti kito nuomonę ir ją išgirsti, vertinti objektyviai, nesivadovaujant vien simpatijomis / antipatijomis, argumentuoti savo nuomonę ir priimti svarius kitų argumentus, ginčytis be asmeniškumų, sąžiningai ir nežeminant oponento, derinti nuomones ir ieškoti bendro, daugeliui priimtino, sprendimo. Pavyzdžiui, danai sako, kad jų visuomenės pagrindas – pieno kooperatyvų judėjimas XX a. pradžioj, išmokęs tautą tartis ir derinti interesus.